Przedszkole nr 286
w Warszawie

Ramowy rozkład dnia

6.30 – 8.30  Swobodne zabawy dzieci – samodzielne i zespołowe w kącikach zainteresowań według wyboru dzieci:

  • konstrukcyjne
  • manipulacyjne
  • rozwijające mowę
  • ćwiczące koncentrację uwagi
  • rozwijające logiczne myślenie
  • kształtujące umiejętności współdziałania
  • rozwijające kompetencje komunikacyjne
  • praca indywidualna

Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci, np.:

  • zabawy ruchowe z dominantą elementu ruchu
  • zabawy muzyczno- taneczne
  • zabawy integracyjno- ruchowe
  • ruch przy muzyce

8.30 – 9.00 Czynności przygotowujące do śniadania, śniadanie

  • higieniczne
  • organizacyjno-porządkowe
  • zwyczajowo- kulturowe

9.00 – 10.00  Zajęcia poznawczo – wychowawcze (zespołowe, grupowe) –cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy z wykorzystaniem elementów metod tj.:

  • metoda dobrego startu wg M. Bogdanowicz
  • metoda Orffa i Labana
  • dziecięca matematyka wg prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
  • metoda ruchu rozwijającego wg W. Sherborne
  • elementy zabaw Dennisona
  • zajęcia muzyczno - taneczne Batii Strauss
  • zajęcia sensoryczne
  • zajęcia teatralne
  • zajęcia profilaktyczne
  • zajęcia grafomotoryczne
  • zajęcia rozwijające aktywność twórczą
  • realizacja projektów
  • zajęcia sprawnościowe i sportowe

10.00 – 10.30 Czynności przygotowujące dzieci do wyjścia do ogrodu

  • czynności fizjologiczne
  • ustalenie zasad zabaw w ogrodzie oraz rodzaju garderoby adekwatnej do pogody

10.30 – 11.30 Zabawy w ogrodzie:

  • swobodne zabawy z wykorzystaniem urządzeń terenowych i sprzętu sportowego
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych,  doświadczeń
  • gry i zabawy sportowe (zespołowe, grupowe, międzygrupowe)

11.30 – 12.15 Czynności przygotowujące do obiadu, obiad

12.15 – 14.00 Odpoczynek- relaksacja (higiena układu nerwowego), np:

  • odpoczynek na leżakach w grupach najmłodszych
  • słuchanie muzyki, dźwięków przyrody (z płyty CD)
  • słuchanie bajek
  • relaks
  • zabawy dźwiękonaśladowcze
  • swobodna aktywność dzieci wg ich pomysłów i zainteresowań
  • zabawy i gry indywidualne, zespołowe
  • zabawy ruchowe: spontaniczne i kierowane
  • praca indywidualna w zespołach w grupach starszych

14.00 – 14.30 Czynności przygotowujące do podwieczorku, zabawa ruchowa,   podwieczorek

14.30 – 15.00 Podwieczorek

15.00 – 17.30  Swobodne zabawy w sali bądź ogrodzie lub sali gimnastycznej/ ruchowej (zabawy wg wyboru dzieci podobnie jak w pierwszej części dnia)

  • ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb
  • swobodne zabawy w  sali- samodzielne i zespołowe w kącikach zainteresowań